بروز رسانی درگاه های پرداخت

با سلام خدمت کاربران گرامی سایت گرویتی فرم

همانطور که در جریان هستید گرویتی فرم توی نسخه 2.3 خودش یک سری تغییرات اساسی داشته که مهمترین اون ها، تغییر اسم جداول دیتابیس ها بود و توابعی هم که داخلشون از کلمه lead استفاده شده بود رو به entry تغییر نام دادند. طبق اطلاعیه ای که ۲ هفته پیش توی سایت زدیم عرض کرده بودیم که فعلا به نسخه 2.3 گرویتی فرم بروز نکنید تا ما هم پلاگین هامون رو با این نسخه سازگار کنیم. این سازگاری ها انجام شده و تمام افزونه های سایت گرویتی فرم پارسی بروز شدند و برای بسته فارسی ساز نیز یک پنل تنظیمات در نظر گرفتیم تا هر ویژگی ای رو که نمیخواید استفاده کنید بتونید غیرفعال کنید.

بروز رسانی درگاه های پرداخت هم امروز به پایان رسید و حدودا ۲۰ درگاه پرداخت بودند که با توجه به تعداد بالاشون بروز رسانیشون کمی زمانبر شد.

از امروز میتونید گرویتی فرم خودتون رو به نسخه آخر یعنی 2.3.2 بروز کنید و از درگاه پرداخت جدید یعنی درگاه های نسخه 2.3 هم استفاده کنید. برای دریافت بروز رسانی درگاه های پرداخت، در صورتی که درگاه رو خریداری کردید وارد منوی “پنل کاربری” سایت بشید و اگر قبلا عضو بودید که به راحتی لوگین کنید و نسخه 2.3 درگاه پرداختتون رو دانلود کنید. اگر هم عضو نبودید کافیه با همون ایمیلی که خرید رو انجام دادید عضو بشید تا به صورت خودکار دسترسی ها براتون فعال بشه.  اگر هم درگاهی که استفاده میکنید رایگان بوده، به منوی “افزونه های ما >> درگاه های پرداخت” مراجعه کنید و درگاه جدید رو دانلود کنید.

اما قبل از بروز رسانی درگاه پرداخت باید ابتدا به نکات زیر توجه کنید:

۱− بسته فارسی ساز رو باید به آخرین نسخه که در حال حاضر 2.3.1 هست بروز کنید.

۲− بعد از بروز رسانی، به تابعیت از گرویتی فرم، اسم جداول درگاه های پرداخت داخل دیتابیس عوض میشن. یعنی بعد از اینکه نسخه 2.3 درگاه های پرداخت رو نصب کردید دیگه نباید درگاه ها رو دانگرید کنید و به نسخه قدیمی تر کوچ کنید.

۳− با توجه به اینکه تقریبا ۹۰ درصد کاربرها توی درگاه های قبلی تو مبحث “تاییدیه ها” مشکل داشتند و برای ست کردن تاییدیه وابسته به وضعیت های پرداخت موفق و ناموفق و انصرافی دچار سردرگمی میشدند، تصمیم گرفتم این بخش رو مجددا به صورت دیگه ای پیاده سازی کنم. اگر حضور ذهن داشته باشید توی نسخه قبلی درگاه های پرداخت وقتی میخواستید یک فرم رو مثلا به درگاه بهپرداخت ملت وصل کنید توی صفحه پیکربندی کلی گزینه وجود داشت که باید “تاییدیه ها” و “اعلان ها” رو داخل صفحه پیکربندی درگاه تیک میزدید و کلی داستان! ولی طبق تصویری که در پایین مشاهده می کنید، توی صفحه پیکربندی درگاه دیگه اثری از این گزینه ها وجود نداره.

۴− در راستای چیزی که در نکته شماره ۳ عرض کردم، از این به بعد برای ست کردن “تاییدیه” و “اعلان” وابسته به وضعیت پرداخت باید از طریق خود صفحه “تاییدیه” و “اعلان” همانند تصویر زیر اقدام کنید. یعنی به “تنظیمات فرم >> تاییدیه ها یا اعلان ها” برید. یک تاییدیه یا اعلان جدید بسازید یا همون قبلی ها رو ویرایش کنید و منطق شرطی اون تاییدیه یا اعلان رو مطابق تصویر زیر ست کنید.

همونطور که متوجه شدید ما توی منطق شرطی تاییدیه ها و اعلان ها یک گزینه جدید به اسم “وضعیت پرداخت” داریم که میتونه اون تاییدیه یا اعلان رو برای وضعیت پرداخت موفق و ناموفق و انصرافی ست کنه. تصویر بالا برای پرداخت موفق بود. برای پرداخت ناموفق و انصرافی هم دقیقا عین همونه. یعنی میتونید برای اونها هم تاییدیه بسازید و شرط وضعیت پرداخت رو بجای “موفق” به صورت “ناموفق” یا “منصرف شده” قرار بدید.

یک نکته هم در مورد کاربرانی که از وبسرویس قدیم درگاه مبناکارت آریا استفاده میکنند عرض کنم که این دسته از کاربران قبلا باید کلید عمومی و خصوصی درگاه رو داخل فایل های txt موجود در پوشه ی پلاگین جایگزین میکردند که توی نسخه جدید باید کلید عمومی و خصوصی رو توی تنظیمات حساب درگاه وارد کنند و دیگه اثری از اون فایل های txt وجود نداره.
پذیرندگان قدیمی درگاه پارسیان، در صورتی که قبلا از وبسرویس قدیم درگاه پارسیان استفاده میکردند ولی جدیدا از سمت درگاه پارسیان بهشون PIN کد جدیدی داده شده تا از وبسرویس جدید استفاده کنند، خیلی راحت وارد منوی سوابق خریدشون توی همین سایت بشن و درگاه پارسیان رو که داخلش هم درگاه پارسیان قدیم و هم درگاه پارسیان جدید وجود داره رو دانلود کنند.
برای درگاه سامان هم یک قابلیت جدید داخل پیکربندی هر فید اضافه شده که میتونند با فعالسازی اون گزینه از وبسرویس جدید سامان برای اون فید استفاده کنند. توی وبسروس جدید سامان این امکان وجود داره که شما شماره موبایل کاربر رو بگیرید و به درگاه سامان ارسال کنید تا کاربر دفعات بعدی نیازی به وارد کردن مجدد شماره کارت خودش توی صفحه شاپرک نداشته باشه.

برای مشاهده راهنمای کامل کار با درگاه های پرداخت کلیک کنید.

4.9/5 - (152 امتیاز)

18 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید.
    می خواستم ببینم افزونه پیامک گرویتی فرم رو هم مثل درگاه های بانکی بروزرسانی کردید تا با نسخه 2.3 گرویتی فرم سازگار بشه؟

  2. سلام. نسخه جدید گرویتی (2.3.0.2) رو از ژاکت از فروشگاه شما گرفتم و فولدر جدید رو از طریق اف‌تی‌پی جایگزین قبلی کردم.
    منتهی توی صفحه افزونه‌های وردپرس هنوز نسخه رو 2.2.3.9 نشون می‌ده. این یعنی افزونه آپدیت نشده یا این‌که اون نسخه اشتباه نوشته شده؟ چون توی فایل change log افزونه روی هاست هم ویژگی‌های ورژن جدید رو نوشته بود ولی تو پیج ادمین افزونه‌ها شماره نسخه قدیمی بود.

    1. سلام
      مارکت مذکور هیچ گونه ارتباطی با ما نداره و بارها اعلام کردیم. لطفا درباره این مارکت یا سایر فروشگاه ها از ما چیزی نپرسید. بنده توی منوی بالای سایت، در مورد نحوه تهیه هسته گرویتی فرم توضیح دادم.

      1. سپاس. عذرخواهی بابت مزاحمت. و این‌که اون مشکلی هم که بالا عرض کردم حل شد.
        یه سوال دیگه، وقتی درگاه زرین‌گیت رو نصب می‌کنیم (اگه زرین‌پال به ما چند درگاه مختلف (سامان، سداد و …)) رو داده باشه جایی هست که بتونیم مشخص کنیم تا کاربر به سمت کدوم درگاه هدایت بشه؟

جدیدترین مقالات